dinsdag 16 september 2014

Nachtelijke gedachte


Op het moment dat je ogen zich sluiten en je bewuste gedachte lijken te worden omgezet in een willekeurige stroom van woorden en beelden, dan komen bij mij de meeste idiote hersenspinsels naar boven.

Zo werd ik laatst midden in de nacht wakker met het idee dat ik wel eens een nieuw ontbijt product op de markt kan brengen, genaamd ‘GoOats’. Dat zit zo: ik ben gek op ‘overnight oats’. Havermoutvlokken die men s ‘avonds mengt met yoghurt, melk of een andere eiwitrijke substantie. Dit goedje wordt aangevuld met noten, zaden en fruit, het geheel wordt afgedekt en wordt vervolgens een nachtje in de koelkast geschoven. Het resultaat: koude havermoutpudding.

 In mijn slaperige toestand leek het mij fantastisch om supermarkten van bakjes met kant en klare nachtelijke havermout te voorzien en dit concept uit te brengen in drie verschillende smaken. Ik heb zelfs nog overwogen om, om vier uur ’s nachts mijn laptop erbij te pakken en onmiddellijk patent aan te vragen. Toen ik na een aantal uur weer het bewustzijn was verloren en de volgende dag ontwaakte, vond ik het toch niet zo’n goed idee meer. Buiten dat feit om heb ik weinig verstand van zaken.


Ik heb altijd een haat-liefde verhouding met slapen gehad. Of beter gezegd: met in slaap vallen. Als ik midden in de nacht wakker wordt, dan is de kans zeer groot dat ik een aantal uur wakker lig. Dat mijn gedachte van de hak op de tak springen of dat ik mijzelf helemaal gek maak door eens even uitgebreid met mijzelf door te nemen, welke figuren uit horrorfilms zich onder mijn bed kunnen verschuilen. Slaappilletje anyone?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten