maandag 24 maart 2014

Zomerproof 2014 Update! week 12

Na een weekje sporten en proberen gezond te eten, is hier de eerste update! Hoe gaat het met plan zomerproof? Read on if you wanna know more!.

Eten


 ik heb deze week heel streng op mijn eten gelet omdat het de eerste week was zonder sigaretten. Ondanks dat alles ben ik toch aangekomen, Whuuut?! Jep helaas was ik daar al bang voor. Als roker heb je een snellere stofwisseling, die weer vertraagd op het moment dat je stopt met je nicotinestokjes verslaving. Het is dus niet heel raar om ietwat aan te komen. De meeste ex-rokers komen ook nog eens aan doordat ze het roken gaan vervangen door meer te snoepen en uit verveling meer gaan eten. Dat heb ik in ieder geval proberen te voorkomen deze week, wat naar mijn idee aardig gelukt is, maar het kan nog veel beter!
Met mijn lieve skwoeschies uit eten bij Little Buddha in Amsterdam

Wat heb ik zoal gegeten? Heel veel gekookte eitjes voor de eiwitten, Als ontbijt vaak havermout met banaan of appel. Volkoren crackers met hüttekase of avocado, meergranenbrood met kipfilet of smeerkaas en komkommer. Tussendoor probeer ik fruit en noten te eten en anders iets van wortels of tomaatjes. Avondeten vind ik lastig om altijd even gezond te houden aangezien ik gek ben op pasta's en rijst. Met mijn huisgenootjes maakte ik in ieder geval pho ofwel Vietnamese groentesoep met biefstuk en bij mijn vriendje at ik twee avonden achter elkaar kip saté maar gelukkig wel met groente en meergranenrijst. Bij mijn ouders thuis maakte ik zalm met een wasabikorstje, brocolli en aardappels uit de oven en een bananenbrood die gelukkig erg goed in de smaak viel :).


Sporten


Het sporten gaat me verrassend goed af. Ik sleep mezelf zowaar naar de sportschool s'ochtends waar ik me best goed vermaak met zo hard mogelijk op de crosstrainer rennen - terwijl ik een programma over goudmijnen op National Geographic probeer te volgen - en met het bestuderen van andere mensen. Ik vermaak me ook prima met alle verschillende apparaten en gewichten al snap ik niet altijd hoe elk apparaat werkt. Zo ben ik laatst gefrustreerd weg gelopen na een lange strijd met een ingewikkeld fitnessapparaat waarmee ik mijn triceps kon trainen, waar die dingen zich ook moeten bevinden. Dan maar opdrukken.
Naar de sportschool

Week: 

12, 16 maart t/m 23 maart 2014

Aantal dagen gesport:

3, maandag, woensdag, zaterdag

Soort sport:


2 x sportschool, 1 x hardlopen

Huidige gewicht : 


59 kg

Zijn er al nieuwe spieren te ontdekken?: 


mijn kuiten en benen in het algemeen lijken iets steviger. verder valt er nog weinig te bespeuren, maar om even realistisch naar mezelf te zijn (en om niet meteen de handdoek in de ring te gooien, stuk ongeduld vreten dat ik ben) dat gaat ook nog wel even duren.


week 12



Geen opmerkingen:

Een reactie posten