dinsdag 1 april 2014

Zomerproof 2014 update week 13


Inmiddels zitten we al weer in week 14 en ik heb afgelopen week best veel gesport en op mijn eten gelet. Alleen het weekend ging het fout wat betreft het eten en vooral met de alcohol aangezien ik zaterdag een feestje had en eigenlijk het hele weekend bij mijn vriend ben geweest. Ik merk toch als ik met andere ben dat ik mijn goede voornemens snel overboord gooi. Maargoed hoe sta ik er nu voor?



Sporten 


Maandag was ik bij mijn ouders en daar heb ik op de crosstrainer gestaan en zelf wat buikspieroefeningen en squats gedaan. Dinsdag heb ik mezelf naar de sportschool gesleept, net als woensdag toen ik een uurtje met een trainer heb gesport om een schema op te stellen. Vrijdag heb ik voor het eerst met mijn schema getraind en dat heb ik geweten ook, spierpijn al om! Het weekend is het helaas niet van sporten of gezond eten gekomen.

Eten

Brood vervangen tijdens de lunch is best een uitdaging. Vooral omdat ik ook geen zin heb om elke dag een salade of iets dergelijks in elkaar te draaien. Een omelet zoals deze met spinazie, hüttekase en kipfilet vult in ieder geval goed genoeg en is gezond. Mocht je je afvragen wat dat groene ding links is, dat is mijn beste vriend, appelsnijder een wereldse uitvinding die je gewoon voor 1,50 bij de Xenos kunt kopen. 
Ik ben gek op koffie, vooral op cappucino dus dat ga ik zeker niet verbannen. Ik probeer het te beperken tot 1 kopje per dag.
Als ik met me, myself and I eet, of gewoon lekker zelf kan koken en boodschappen kan doen vind ik het geen punt om me aan mijn koolhydraat-arme levensstijl te houden. Zodra ik met andere mensen ben of zeker bij andere mensen ben wordt het lastiger aangezien ik a) niet continu mijn eigen eten mee kan en wil slepen en b) ik mensen niet wil vervelen met wat ik allemaal niet wil eten en dus geen zeiksnor wil zijn. Ik moet dus nog even een mooie middenweg vinden in hoe ik gezond kan eten en tegelijkertijd voorkom dat ik een voedsel nazi wordt.
Na de training van vrijdag at ik stukjes appel met pindakaas en een proteïneshake aangezien het nog te vroeg was om te gaan lunchen.

Ik ontbijt nog steeds met havemout pap. Tussendoor eet ik vaak een plakje volkoren roggebrood met kipfilet en en wat druiven.


Week: 

13, 24 t/m 30 maart

Aantal dagen gesport:

4, maandag, dinsdag woensdag, vrijdag

Soort sport:

3 x sportschool, 1 x thuis

Huidige gewicht : 

59 kg

Zijn er al nieuwe spieren te ontdekken?: 

Met het blote oog is er niets te zien, de trainer bij de sportschool zei dat het echt wel drie maanden kan duren voordat je lichamelijk iets ziet veranderen. Daar komt bij dat mijn spieren onder een laagje vet verstopt zitten dus dat zal er eerst vanaf moeten. Is er dan helemaal niet anders na drie weken sporten? Ik voel me lichamelijk wel steeds sterker en fitter dus ik blijf zeker gemotiveerd om door te gaan.













Geen opmerkingen:

Een reactie posten