zaterdag 22 maart 2014

I should quit smoking...again, update



Hoe lang al gestopt? 8 dagen
Hoe vaak aan sigaretten gedacht? Het wordt al een heel stuk minder, ik heb het deze week alleen lastig gehad toen ik in een gezelschap was waar heel wat af gerookt werd, zeker toen het krat met bier erbij kwam. Ik associeer gezelligheid en drank met sigaretten aangezien ik vroegâh in die situaties nog net niet twee peuken tegelijk aanstak.
Tips voor mede-ik-ga-ook-stoppen-met-roken-mensen? Ga op zoek naar iets wat roken voor jou tijdelijk kan vervangen. kauwgom, wortels, water drinken, een rondje lopen, hulah hoopen, iemand stalken, weet ik veel verzin iets!
Voordelen? Tijdens het sporten kan ik nu met gemak een half uur op de crosstrainer staan zonder dat ik al zes keer van mijn stokje ben gegaan. Nee maar echt, alsof mijn longcapaciteit verdubbeld is, amazeballs!
Nadelen? Eens verslaafd altijd verslaafd, dus ik heb nog een lange weg te gaan voordat ik er echt aan gewend ben niet meer dagelijks rook in te ademen. 


Van vriendin Q kreeg ik deze afbeeldingen doorgestuurd (thanks skwie). Gister ging ik uit eten met twee vriendinnetjes en toen zij allebei naar buiten gingen om een sigaretje te roken en ik zielig alleen aan tafel achterbleef voelde ik me toch wel even lullig. Als ik naar dit soort plaatjes kijk, dat weet ik waarvoor ik niet al lang een sigaret heb aangestoken. 

2 opmerkingen: