dinsdag 6 mei 2014

I should quit smoking...again, update


Hoe lang al gestopt? 1 maand en drie weken
Hoe vaak aan sigaretten gedacht? Ik kan oprecht zeggen dat ik nog door heel wat moeilijke momenten heen ben gegaan. Ik noem een koningsdag/ nacht en dergelijke feestactiviteiten. Ik heb vaak gedacht: "een sigaret moet kunnen", gelukkig zijn er dan mensen om me heen die dan zeggen, ehm dacht het niet Myrthe! Heel erg blij ben ik daar mee want anders had ik er waarschijnlijk al lang aan toegegeven. 
Tips voor mede-ik-ga-ook-stoppen-met-roken-mensen? Laat iedereen weten dat je gestopt bent zodat niemand je een sigaret aanbiedt en blijf in je achterhoofd houden dan de zin in een sigaret maximaal 30 seconden duurt. Dus als je jezelf elke keer door die halve minuten heen weet te slepen zonder toe te geven, dan kom je al een heel eind.
Voordelen? Het voelt nog steeds zo fijn dat ik de supermarkt, bezinestation, ed. uit kan lopen zonder sigaretten te kopen. 
Nadelen? Rokersruimtes blijven een magische aantrekkingskracht op me hebben, alsof ze me als een oude vriend willen begroeten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten