donderdag 8 mei 2014

movietime!

Ik heb de laatste tijd veel films gekeken maar ben er ook bij heel veel in slaap gevallen. Niet omdat ik de films oersaai vond, integendeel zelfs. Maar op de een of andere manier val ik de laatste tijd snel in slaap als er een film wordt aangezet en ik heb geen idee waarom. Maar goed dat neemt niet weg dat er een aantal films de revue zijn gepasseerd die ik toch graag even wil noemen waarbij ik niet in slaap ben gevallen en die mij zeker zijn bijgebleven.

Her (2014)
In Her leeft men in een wereld waarbij er een computersysteem ontwikkeld is dat zo geavanceerd is dat je er gewoon mee kunt communiceren zoals met normale mensen. De eenzame schrijver Theodoor valt dan ook als een blok voor zijn high-tech computersysteem 'Samantha'. De stem van het computersysteem wordt ingesproken door Scarlett Johanson die in dat opzicht echt de perfecte zwoele en vrouwelijke stem heeft voor deze rol. Ik vond de film leuk maar had er meer van verwacht. Soms is het verhaal me iets te langdradig. Joaquin Phoenix zet wel een erg overtuigende rol van eenzame schrijver neer.



Filth (2013)
Ietwat absurdistische film over politieagent Bruce Robertson. Een gestoorde agent die er alles aan doet om promotie te krijgen en daarmee zijn vrouw en dochtertje terug te winnen. James McAvoy speelt briljant en overtuigend en de film is zowel grappig, bizar en wekte bij mij best wat medelijden op met de hoofdpersoon. Er zitten flink wat onverwachte twists in het plot in, wat het een interessant verhaal maakt. Ik vond deze film erg goed.

Endless love (2014)
Super cliché liefdesverhaal over een simpele jongen, David die verliefd wordt op rijkeluisdochter Jade Butterfield. Schoonvader Butterfield ziet David niet graag samen met zijn dochter en doet er dan ook alles aan om de twee uit elkaar te houden. Ondanks dat de film bol staat van de clichés is het een heerlijke film om te kijken en reken maar dat hoofdrolspeler Alex Pettyfer daar een groot aandeel in heeft. Ook Gabrielle Wilde die de rol van Jade vertolkt is een mooie verschijning. 

Nymphomaniac Volume I (2013)
Nymphomaniac vertelt het verhaal van Joe, die er op jonge leeftijd al achter komt dat ze heel erg van seks houdt. Als ze nadat ze blijkbaar wat klappen heeft opgevangen, door een oude man op straat wordt gevonden en wordt meegenomen, vertelt ze haar verhaal aan hem. Door middel van flashbacks wordt je door Joe haar seksuele ontdekkingsreis geleidt. Je moet wel echt tegen naakt en een hoop expliciete seks kunnen om deze film een beetje leuk te vinden. Ik vond de film in ieder geval erg goed maar dat komt met name ook door het acteerwerk. Het is een interessant verhaal met interessante personages. Lars von Trier de regisseur heeft de film in twee delen uitgebracht, volume I en volume II. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten