donderdag 3 april 2014

Fitspiration!

Ik weet van mezelf dat ik best gedisciplineerd kan zijn, op het gebied van studeren, that is. Wat betreft sporten en gezond eten is de discipline vaak ver te zoeken. Ach dat taartje of koekje kan wel, dat stuk chocola wat maakt dat nou uit? Kom maar door met die glazen wijn en bier, like I don't care. 


Niet dat ik mezelf niets wil gunnen of mezelf elke keer als er iets 'ongezonds' voorbij komt op de vingers ga tikken. Ik ben nogal bourgondisch opgevoed en dat krijg je er niet zomaar uit. Jezelf niets meer toezeggen is ook niet te doen. Maar als ik toch echt mijn zomerproofplan serieus wil nemen moet er voor nu even een rem op ongezonde gewoontes. Ik zie sporten en gezond eten dan ook niet als straf maar als uitdaging. Niet dat ik nu met een grote glimlach sta te squatten in de sportschool of nog een paar extra lunges doe. Eerder vervloek ik alles en iedereen bij de derde set push-ups.


Extra motivatie is dus altijd welkom. Als ik even die extra schop onder mijn kont nodig heb, is daar het internet. Met zijn oneindige stroom aan inspirerende mensen (vooral dames) die het wel voor elkaar hebben gekregen om zichzelf tot het uiterste te pushen. Dus als ik weer eens naar dat pak koekjes aan t loeren ben, vind dat ik dat glas wijn verdiend heb omdat ik de trap op ben gerend in plaats van gesjokt, dan omring ik mijzelf snel met inspirerende afbeeldingen, gifjes en quotes en zit ik nog net niet op de fiets naar de sportschool. Ook wat inspiratie nodig? Hier is mijn FIT bord van Pinterest. (Even voor de duidelijkheid, dun en mager vind ik niet mooi, afgetraind en fit duidelijk wel en daar hoort gewoon gezond en normaal eten bij, niet jezelf uithongeren! Just saying ;))






Geen opmerkingen:

Een reactie posten