zaterdag 12 april 2014

Food: Green


Als je nog niet van groene smoothies hebt gehoord dan heb je onder een steen geleefd de afgelopen jaren. Überhaupt staat het hele internet vol met recepten voor smoothies en andere vloeibare maaltijden. Ik doe dan ook graag mee met de trend, niet omdat het een trend is maar gewoon omdat ik smoothies lekker en makkelijk vindt. Ook de groene varianten gaan er bij mij prima in.


Oké ik geef toe, de groene smoothies zien er niet echt aantrekkelijk uit, maar smaaktechnisch gezien zijn prima weg te krijgen. Dit komt vooral omdat er een 'groen ingredient' in zit, zoals spinazie, brocolli of sla en de rest van de smoothie bestaat uit fruit en melk, sap of yoghurt. Het fruit is vaak zo zoet dat je echt bijna niets meer van de groente in de smaak kan terugvinden. Dus voor degene die bang zijn voor groente in een smoothie, probeer het en je zult verstelt staan. Ik vindt de groene smoothies in ieder geval een lekkere en makkelijke manier om genoeg groente en fruit binnen te krijgen. Mocht je je jezelf er nou ook aan willen wagen, dan vind je hier alvast wat smakencombinaties.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten