dinsdag 1 april 2014

I should quit smoking...again update



Hoe lang al gestopt? 17 dagen
Hoe vaak aan sigaretten gedacht? bijna niet meer. Alleen zaterdag was ik op een feestje waar heel veel gerookt werd, gelukkig was er een rokersruimte en die heb ik dan ook gemeden als de pest.
Tips voor mede-ik-ga-ook-stoppen-met-roken-mensen? voor mij werkt het blijkbaar het beste om 'cold turkey' te stoppen. Ik was mijn laatste sigaret uit mijn pakje aan het roken, vlak voordat ik boodschappen moest doen en toen dacht ik, ik koop gewoon geen nieuw pakje meer en ik zie wel. Het is niet dat ik tegen mijzelf heb gezegd: 'morgen ga ik stoppen'. 
Voordelen? alles wat betreft het lichamelijke aspect. Je fitter en gezonder voelen, merken dat je niet buiten adem bent nadat je een miezerige trap op bent gerend. 
Nadelen? Ik kan mij soms bij vrienden die wel roken een beetje buitengesloten voelen, mensen die roken horen toch bij een 'groepje' voor je gevoel.

Van Jorien kreeg ik via facebook deze link naar de docu brandend verlangen doorgestuurd, waarin met longkankerpatiënten/ (ex)-rokers gesproken wordt. Mocht je willen stoppen met roken of ben je gestopt, dan zou ik deze docu zeker kijken, een goede motivatie! Thanks Jorien! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten