woensdag 2 april 2014

Food & Lifestyle: quinoa mix


Ik at voor het eerst quinoa (je schijnt het uit te spreken als kien-wa) toen ik met mijn jaarclub op vakantie was. We hadden zelf een quinoa salade met allemaal lekkere groentes en geitenkaas gemaakt. Daarna heb ik geprobeerd zo'n zelfde salade nog te maken toen ik weer thuis was, maar ik faalde helaas hinderlijk.

Toen ik laatst in een XL Albert Heijn liep, kwam ik een pak quinoa mix tegen met rode, zwarte en witte quinoa. Het zag er leuk uit dus nam ik het pak mee in mijn mandje. Op de AH site zocht ik naar een lekker recept met het graan, waar ik deze pilav van quinoa tegenkwam.

De pilav smaakte uiteindelijk best goed en het ziet er interessant uit met al die gekleurde spikkels. Ik heb wel wat aanpassingen gemaakt. Zo heb ik de kip gegrild in plaats van gebakken en bestrooit met wat gedroogde oregano en heb ik ik de geroosterde kikkererwten die ik hier gemaakt heb toegevoegd voor wat extra bite en smaak. Ik denk, als ik het nog een keer maak dat ik nog wat blokjes tomaat toevoeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten