vrijdag 11 april 2014

Food: avg'tje

 Wij aten thuis niet zo vaak de Hollandse kost. Tuurlijk stond er in de winter vaak een stampot op tafel en kwam er wel eens een gehaktbal of gekookte aardappel voorbij, maar het gros van de avondmalen was oosters of in ieder geval niet-Hollands en we hadden geen zondag-patatdag. Als ik mijn ouders ergens om kan waarderen is dat ik met bijna elke keuken wel kennis heb mogen maken. Zelf kook ik ook van alles door elkaar, als ik alleen eet, besteed ik alleen niet zo veel tijd aan mijn eten. Toen ik net in Amsterdam kwam wonen at ik dan ook gerust een tosti of een broodje knakworst als avondmaal. Nu neem ik daar geen genoegen meer mee.Eten moet lekker, voedzaam, gezond en het liefst makkelijk zijn. Vandaar dat ik gisteravond koos voor een avg'tje maar dan wel weer met zoete aardappel uit de oven. Als vlees een karbonaatje en daarnaast een heerlijke salade van tomaat, avocado, rode ui, pijnboompitten en een dressing van olijfolie en balsamico (normaal maak ik de dressing van olijfolie en limoensap maar dat had ik even niet in huis). Als je van koriander houd dan loont het zeker de moeite om daar nog wat van over je salade te strooien. 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten