zondag 6 april 2014

Zomerproof 2014 update week 14


De vierde week in mijn zomerproof plan en ik zit te wachten op het moment dat ik tegen mezelf zeg: "haha grappig Myrthe, stop nou maar weer met dat sporten en dat gezond eten verhaal, je hebt zoiets nooit langer dan een week vol gehouden dus 'who are you fooling now?'. Maar ik zeg een week, en ik zit nu al in mijn vierde week. Dus ongeacht of ik nou afval of er beter en fitter uit kom te zien, ik heb mijn plannetje tot nu toe al langer volgehouden dan dat ik ooit heb gedaan. Ik ga mezelf even een schouderklopje geven als je het niet erg vindt. Oké back to business, hoe ging het deze week?


Eten

Favoriet ontbijt: Havermout met lijnzaad, blauwe bessen en aardbeien.
Hoe strak ik me aan mijn regime houdt verschilt toch echt per dag. Ik maak gelukkig geen extreme uitschieters en probeer zo consequent mogelijk te zijn in wat ik wel en niet in mijn mandje stop als ik door de paden van de supermarkt heen slenter. Ik eet nog steeds veel fruit en groente. Elke dag 3 a 4 stuks fruit en in alles wat ik voor avondeten maak zit groente. Ik heb sinds ik begonnen ben nog geen normale pasta, normale aardappel of witte rijst aangeraakt. Wel veel meergranenrijst, volkoren pasta of zoete aardappel. Brood eet ik nog wel als ik er niet aan ontkom. Zo had mijn moeder laatst broodjes meegenomen, dan ga ik dat niet afslaan. Moet kunnen wat mij betreft. Het enige waar ik wel van baal is als iemand naast mij zit met een zak chips dat ik dan mijn hand ook weer in de zak zie verdwijnen. Note to self: stay away from the chips.
Snacks: yoghurt met appel. Lunch: volkoren roggebrood met avocado, kipfilet, tomaatjes en wat blauwe bessen en druiven.
Dinnertime! Gebakken zalm, zoete aardappel en geroosterde brocolli!
Omelet met champignons, courgette en kipfilet. Als ik een beetje trek heb eet ik een handje ongezouten amandelen.


Sport

Toegegeven, ik voel me nog steeds een vreemde eend in de bijt in de sportschool. Vooral het 'mannenhoekje', waar ik volgens mijn trainingsschema veel tijd moet spenderen, zou ik het liefst met een grote boog omheen lopen. Ik loop te klungelen met de stangen, probeer de verkeerde gewichten aan de verkeerde apparaten te hangen en krijg bankjes en dergelijke niet op hun plaats waardoor iemand me uit medelijden maar komt vragen of ik hulp nodig heb. Maar eerlijk is eerlijk, ik herken steeds meer mensen en ik maak zowaar 'vrienden'. Zo schoot 'Jason' me vandaag te hulp toen hij zag dat ik het kussentje vergat bij de squatmachine, "je kunt me altijd om hulp vragen hoor", zei hij. En bood een dame in de kleedkamer me aan me volgende keer te helpen met mijn lunges. Altijd fijn van die behulpzame mensen die je niet uitlachen maar aanmoedigen.


Week: 

14, 31 maart t/m 6 april 2014

Aantal dagen gesport:

4, dinsdag, woensdag, zaterdag en zondag

Soort sport:


2 x sportschool, 2 x thuis

Huidige gewicht : 


Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb. Ik heb thuis in Amsterdam geen weegschaal en als ik in de sportschool ben vergeet ik het altijd. Ik zal denk ik niet aanzienlijke aangekomen of afgevallen zijn.

Zijn er al nieuwe spieren te ontdekken?: 

Ja, mijn kuiten zijn al mooi gespierd, en als ik de spieren in mijn armen aanspan dan heb ik zowaar ieniemienie biceps, hoezee! Mijn buik en billen moet ik blijkbaar nog echt even geduld mee hebben, be gone fat!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten