vrijdag 14 maart 2014

Apps that I love

Mijn Iphone en ik zijn beste vriendjes, al is mijn trouwe vriend inmiddels wel aan vervanging toe.
Zo doet de aan/uit knop het niet meer en maak ik noodgedwongen gebruik van assistive touch, een knop die je kunt activeren bij de instellingen van je Iphone en die eigenlijk bedoelt is voor mensen die moeite hebben om het scherm aan te raken. Verder laat ik de telefoon nog wel eens uit mijn handen kletteren en is het scherm voorzien van diverse krassen. Afin het ding doet nog wat ie moet doen.





Aangezien er tegenwoordig voor alles een app bestaat, en ik gek ben op apps omdat ik ze overal mee naar toe kan nemen, hier mijn huidige favorieten op een rijtje:

Virtual Villagers Origins.
 
In dit geinige simulatiespel beheer je een eilandje waar een groep mensen is aangespoeld, de zogenaamde villagers. De arme mensenkinders zijn bang en verward en weten niet wat ze moeten doen. Aan jou de taak om ze te leren hoe je voedsel verzamelt, hoe ze huisjes moeten bouwen en hoe ze zichzelf in hun verdere basisbehoeften moeten voorzien. Gedurende het spel moet je een aantal puzzels oplossen. Heb je de puzzel eenmaal opgelost dan levert je dat tech points op, waarmee je ervaring kunt kopen. Zo zal je dorp en zullen je bewoners steeds voortvarender worden. Als je de app afsluit, loopt de tijd gewoon door, dus kom af en toe even terug om te checken of je bewoners nog leven. Zo is het mij wel eens gebeurt dat ik na een paar dagen het spel openende en al mijn bewoners gestorven waren, een beetje het tamagotchi idee zeg maar. Virtual Villagers bestaat op de computer al sinds 2006 en heeft welgeteld 5 uitbreidingen maar sinds kort is het spel dus ook verkrijgbaar als app.

Atlantis adventure:

Candy Crush verslaafden opgelet want dit spel is hier eigenlijk een exacte kopie van. Mocht je Candy Crush met z'n irritante geluidjes helemaal zat zijn dan kun je je hier vol enthousiasme op storten.  Het idee is simpel, maak met de kristallen rijen van drie of meer en ze verdwijnen. Je doel verschilt per level en kan variĆ«ren van het behalen van een aantal punten, het wegspelen van vlakjes, het verzamelen van runes, tot het spelen op tijd. Erg verslavende game en lekker kleurrijk.


SitUps PRO:

Ja ook ik wil nog wel eens gaan sporten, ik neem me toch elk jaar weer voor om bikiniproof de zomer in te gaan (tot nu toe elk jaar gefaald). Met deze handige app, worden die buikspieroefeningen toch een stuk makkelijker. Je kunt kiezen uit diverse trainingen en kan gewoon thuis met je telefoon voor je neus op de grond gaan liggen. elke keer dat je omhoog komt telt de app namelijk als 1 situp. Verder houd de app bij wanneer je hebt getraind en wanneer je volgende training gepland staat. Handige app dus.

App van de dag:

Waarom zou je helemaal scheel betalen aan al die dure apps terwijl je ook gewoon elke dag een betaal-app gratis kunt downloaden? Juist, dat is het simpele maar superfijne idee achter deze app. Elke dag kun je 24 uur lang een app gratis downloaden, waar je er normaal geld voor betaalt. De apps kunnen van alles zijn, variƫrend van games t/m sport apps, kinder apps en apps waarmee je je foto's kunt bewerken. Elke dag is dus weer een verassing!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten