maandag 17 maart 2014

Some hairy business


De vissengraatvlecht kostte me dagen om onder de knie te krijgen, een prachtige ballerina knot met een 'haardonut' of oude sok zakt bij mij onmiddellijk uit. Volumepoeders, mousse en sprays zorgen bij mij voor een plakkerig en klitterig geheel, maar niet voor volume. Mijn haar is niet makkelijk om mee te werken. Het vele verven (vooral van blond naar bruin en weer terug naar blond) vindt mijn haar duidelijk niet leuk en heeft het in een zielig bosje stro veranderd. Anyway dat neemt niet weg dat ik nog steeds graag op zoek ga naar de mooiste foto's en haar-tutorials, en de haarproducten die nog iets voor mijn haardos kunnen betekenen. Deze remedies werken voor mij in ieder geval wel.




Fancy a cuppa?


Klinkt wellicht wat gek maar werkt wel. Je haar spoelen met thee afhankelijk van de haarkleur waar je mee gezegend bent om je haarkleur wat op te helderen. 
Blondies: kamille thee 
Brunettes: zwarte thee 
Gingers: Rooibos
Verhit twee koppen heet water en laat hier twee theezakjes in weken. Laat de thee afkoelen tot een aangename temperatuur. Was je haar met shampoo zoals je gewend bent. Spoel de shampoo uit en giet de afgekoelde thee over je haar. Masseer het mengsel in je haar, spoel uit en gebruik een conditioner om de kleur in je haar te sealen. Herhaal deze spoeling 1 keer per week ;)

Coco wonders



Waarschijnlijk heb je er wel eens van gehoord en ik dacht in het begin ook: 'ik ben toch niet achterlijk?' maar pure kokosolie is 'for real' een fijn product voor je haar. Pure kokosolie kan gebruik worden om in te bakken als gezondere optie voor plantaardige olie maar doet ook prima dienst als haarmasker. Het goedje is te koop bij o.a. de Tuinen en wellicht bij de betere supermarkt. Kokosolie is hard als het koud is maar wordt vloeibaar bij warmte. Wat ik zelf doe ik een handje kokosolie in mijn handen laten smelten en door mijn ongewassen haar verdelen van haarwortel tot haarpunt. Focus vooral op je hoofdhuid. Vervolgens wandel ik hier een uurtje mee rond en was ik mijn haar daarna grondig. Afhankelijk van de conditie van je haar kun je daarna nog een conditioner gebruiken. Daarna kun je genieten van je glanzende en zachte haar :). Verwacht niet naar een tropisch eiland te ruiken want pure kokosolie is compleet geurloos. 

Bananana?

Ik heb niet altijd zin om veel geld aan haarmaskers uit te geven en soms kom je al een heel end met producten die je vaak al in huis hebt. Dit masker met een paar simpele ingrediƫnten waaronder banaan, is prettig voor mensen met fijn haar (zoals ik dus) door de eiwitten die je haar glans, volume en kracht geven. Wat heb je nodig?
- halve banaan
- 1 ei
- 1 theelepel kokosolie
- 1 theelepel olijfolie
- 1 theelepel honing
- scheutjes water
Gooi als ingrediƫnten in de blender. Met het water maak je het masker zo dik of dun als je zelf wilt. Smeer het mengsel op ongewassen haar en laat het een half uurtje intrekken. Was daarna je haar grondig met shampoo en zorg ervoor dat je het hele mengsel uit je haar hebt gewassen. Gebruik aansluitend een conditioner en spoel het haar met koud water af om de haarschubben te sluiten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten