woensdag 26 maart 2014

Training like a boss!


Ik heb nu al aardig wat keren de sportschool bezocht (schouderklopje), maar elke keer als ik mezelf weer op een of ander wurgapparaat bevindt en net doe alsof ik een echte pro ben, weet ik diep van binnen best dat ik geen idee heb waar ik mee bezig ben. Omdat het toch best zonde is om mijn tijd te besteden aan sporten  maar er verder geen snars mee vooruit te komen, besloot ik een afspraak met een trainer te maken voor het opstellen van een trainingsschema speciaal voor beginnende dwergen zoals ik, die graag wat fitter en strakker willen worden.



Zo geschiedde had ik vanochtend een afspraak met Simon. Simon de trainer, zag er zelf niet onbedeeld uit, dus concludeerde ik dat hij wel van wanten wist. Het eerste wat Simon mij vertelde was dat ik de apparatuur lekker kon laten voor wat het was en dat het veel effectiever is om met losse gewichten te trainen. Bij oefeningen met losse gewichten moeten je spieren namelijk veel harder werken. Uren als een hamster op een loopband rennen is dus ook niet nodig. Je kunt wel wat cardio doen om je conditie op pijl te houden of als warming up, maar uiteindelijk ligt de focus op het versterken van je spieren.

Zo eindige ik dus in squats en lunges met een stang op mijn nek, men keek me aan alsof ik verdwaald was terwijl Simon me bemoedigend toesprak dat het er allemaal prima uitzag. Hij heeft me trouwens wel wat apparaten uitgelegd, welke voornamelijk de focus leggen op de biceps, triceps, rug en schouders. Omdat ik al bang was dat hij niet doorhad dat ik een vrouw ben en  graag de focus wilde leggen op mijn probleemzones namelijk billen en buik, heeft meneer de trainer mij ook nog wat fijne buikspieroefeningen uitgelegd. Ik heb ze zelf uiteraard even getest en ik denk dat ik daar een heel eind mee kan komen. Eerlijk is eerlijk, voordat mijn lichaam in shape is heb ik nog een lange weg te gaan, maar de basis heb ik en over een tijdje sta ook ik in het pro hoekje (waar zich bijna alleen maar mannen bevinden) 100 kilo weg te slingeren.

Squats zijn behoorlijk vermoeiend maar blijkbaar wel erg goed voor je lijf. De techniek is even een dingetje maar als je het eenmaal door hebt kun je er alle kanten mee op.
Mijn trainingsschema, drie keer per week:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten