zaterdag 15 maart 2014

Things I love right now


Ik heb altijd wel periodes waarin ik bepaalde producten heel vaak gebruik, of dat ik een tijdje helemaal weg van iets ben, om vervolgens een week later het hele product compleet vergeten te zijn.  Nieuwsgierig als ik ben wil ik ook altijd alles uitproberen, soms met, soms zonder succes. Van deze producten wordt ik in ieder geval wel erg blij!




Smith's Rosebud Salve in menthol


Oké je moet wel echt van menthol houden wil je dit goedje fijn vinden maar je krijgt hemels zachte lippen van dit spul en zeg nou zelf, fantastische verpakking toch? De menthol geur verdwijnt trouwens vrij snel. Rosebud Salve bestaat al heel erg lang en kan ook voor andere droge plekje zoals ellebogen worden gebruikt. De originele versie ruikt naar rozen en inmiddels heb ik ook de aardbeien versie weggewerkt en staat hierna de 'mocha rose' op mijn lijstje. De blikjes zijn vrij prijzig, 10,95 voor 22 gram maar je doet er dan ook wel weer heel erg lang mee. Ik koop mijn blikjes trouwens bij Douglas.

Shea Butter body mist en Eau de Toilette van The Body Shop


Deze geur heb ik met kerst van Steven en z'n vriendin Kari gekregen en ik ben er helemaal weg van. Ik draag al jaren Mademoiselle Coco van Chanel maar dat is voor mij meer een 'uitgaansgeur'. Dit vind ik zelf een lekker luchtje voor overdag. Het ruikt fris, zoetig maar niet té zoet en licht noot-achtig. Mocht je dus langs The Body Shop lopen, dan zou ik hier zeker even aan snuffelen. Body mist, 12 euro voor 100 ml. Eau de Toilette, 14 euro voor 30 ml.

Stacking up on my vitamins!


Het lijken een hoop pillen om weg te tikken elke dag maar ik heb het er graag voor over. Zo zorg ik er in ieder geval voor dat ik niets tekort kom wat betreft de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid vitaminen en mineralen. Het lukt mij trouwens ook niet om elke dag de juiste stoffen uit mijn voeding te halen dus daar gebruik ik deze rakkers voor.

Multi A-Z: bevat 24 belangrijke vitaminen en mineralen ter aanvulling op de dagelijkse voeding. Potje met 60 tabletten, 2,75, kruidvat.
Selenium Zink: mijn moeder kwam ooit met een potje aanzetten (ze gebruikt het zelf ook) en ik ben het sindsdien zelf blijven kopen. Selenium en Zink zijn spoorelementen die zorgen voor ondersteuning van het immuunsysteem maar beschermen ook de cellen tegen oxidatieve schade. Omdat ik rook (of nu eigenlijk rookte) en niet vies ben van af en toe een alcoholische versnapering vind ik het fijn om mijn lichaam zo wat extra ondersteuning te bieden. Potje met 90 tabletten, 2,99, kruidvat.
Vitamine B-12: ooit aan begonnen in de hoop de conditie van mijn haar te verbeteren maar daar kun je het voor laten liggen. Wat het wel doet? De vitamine zorgt voor ondersteuning van het energieniveau, dus minder vermoeidheid en voor een normale werking van het zenuwstelsel. Potje met 120 tabletten, 1,99, kruidvat.
Silicum: Eerste gedachte? Karamelsmaak, jam! Valt vies tegen. Maargoed deze vriendjes, waarvan je er 2 tot 4 per dag moet wegkauwen (of gewoon lekker doorslikken met water), zorgen hopelijk voor een betere conditie van huid, haar en nagels en voor ondersteuning van de botten. Ik gebruik het pas een paar dagen dus ik kan nog niet zeggen of het echt werkt. Potje met 120 kauwtabletten, 3,89, kruidvat.
Biergist met niacine en biotine: niacine zorgt voor normale energielevels en biotine draagt bij tot de instandhouding van een normale huid en normaal haar. Ik verf mijn haar vaak, het is dun en breekt snel af. Ik hoop mijn zielige bosje pluis iets op te fleuren op deze manier. Mijn huid is erg onrustig op het moment, ook heb ik acne rosacea wat ik onder controle probeer te houden door biergist te slikken. Potje met 480 tabletten, 2,99, Albert Heijn.

Pickwick, groene thee met citroen.


Ik ben gek op thee, maar ik ben vooral heel gek op groene thee! Niet alleen is dit groen/gele goedje beter voor je dan zwarte thee (cafeïnevrij, bevat goede antioxidanten, en ondersteunt de vetverbranding), het is ook nog eens heel erg lekker. Het liefst drink ik de thee uit een bierpul want dan heb ik lekker veel thee in een keer. De versie van pickwick met Cranberry is ook echt een aanrader. Verder alle groene thee van Lipton. Pickwick groene thee met citroen, doosje met 20 zakjes, 1,37, Albert Heijn.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten