donderdag 13 maart 2014

Een gegeven

Waarom de naam? Ik heet Woest van mijn achternaam, ja echt zoals de emotie, nee ik ben niet Woest, bedankt voor het vragen. Deze achternaam heb ik uiteraard te danken aan mijn vader, wiens vader vroeger een slagerij in Groningen had, 'worst van Woest' was mateloos populair in het hoge noorden en dit is dan ook waar de achternaam van oorsprong vandaan komt.



Mocht je deze blog willen lezen, dan zijn er uiteraard een paar dingen die je van me moet weten: ik ben opgegroeid in het oh zo mooie groene gooi. Om dan ook maar meteen even alle vooroordelen uit de wereld te helpen: wij hadden thuis geen Bently, geen Maserati en geen Ferrari voor de deur staan, geen manege met rondrennende pony's en fjordpaarden, en al helemaal geen zwembad  en een golfcourse.

Verder heb ik een lichtelijke (zacht uitgedrukt) verslaving aan muziek (vooral techno en house doen het bij mij goed), films, tv-series, boeken, games, schrijven, zoetigheid, maar ook lekkere broodjes, Franse kaas (maar eigenlijk alle kaas), online shoppen, mijn kamer opruimen, en aan lippenbalsem. Het nadeel van die lippenbalsem is dan weer dat ik die dingen eindeloos kwijt raak en weer opnieuw blijf kopen. Ik zou graag willen zeggen dat ik verslaafd ben aan sporten maar helaas heeft dit niet zo mogen zijn. Waar ik vroeger toch best een aardig potje kon hockeyen, danste ik als enige uit de maat en met mijn tutu verkeerd om bij balletles en lag ik vaker op de tennisbaan omdat ik uitgegleden was door de gravel ondergrond, dan dat ik de bal terugsloeg over het net. Wel kan ik een aardig balletje trappen dankzij mijn twee broertjes en wordt ik vrolijk van pingpong. Overigens ben ik ook erg goed in ganzenbord maar niemand heeft dit tegenwoordig meer in huis.

Ik woon nu al zo'n vijf supertoffe jaren in Amsterdam. Ik ben afgestudeerd aan de universiteit van Amsterdam en heb een bachelor communicatiewetenschap op zak (en nee dat betekent niet dat ik nu heel goed kan communiceren). Amsterdam is mijn thuis, al schroom ik er niet voor om af en toe nog op de trein terug naar mijn ouders te stappen en me weer in de groenheid van t'gooi te wentelen. Ik ben gek op de Amsterdamse grachtengordels waar zich vele mooie cafeetjes, restaurantjes, barretjes en winkeltjes herbergen. Ik ben een 'sucker' voor de parken wanneer de zon schijnt, vermaak me kostelijk op diverse festivals en feesten, waar ik tot diep in de nacht dansjes waag om vervolgens rood en bezweet, maar uitermate tevreden op mijn krotterige maar oh zo trouwe fiets naar huis te slingeren, Oh Amsterdam!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten