vrijdag 14 maart 2014

Pin the rest

Ofwel Pinterest! Zo in het eerste opzicht een ogenschijnlijk nutteloze site, want wie wil er nou een pagina hebben waar je plaatjes kunt verzamelen en deze in mappen kunt ordenen? Ik! Dat klopt, ik heb ook aan Pinterest een lichte verslaving, I simply love it! Maar waarom dan? Voor het Pinterest tijdperk verzamelde ik al plaatjes in mappen op mijn computer, ik had mapjes voor kleding, beauty, recepten, plaatjes waar ik heel hard om moest lachen en een mapje die ik de naam 'onzin' had gegeven. Maarja toen mijn laptop op een goede morgen besloot er de brui aan te geven, was ik in een klap mijn collectie kwijt. Nu druk ik ik simpelweg op mijn 'pin it' button in mijn bladwijzerbalk en voilá, het desbetreffende plaatje wordt keurig bij mijn online collectie geplaatst, waar ik er altijd vanaf elke computer bij kan. Handig toch? Eigenlijk is Pinterest natuurlijk gewoon een online versie van zo'n groot oud prikbord waarbij je zelf met punaises en uitgeknipte foto's, afbeelding, kaarten en wat nog meer aan de slag ging.


Dan is er ook nog de mogelijkheid om door de eindeloze collectie plaatjes van Pinterest zelf heen te scrollen en afbeeldingen van andere 'pinners' te 'repinnen'. Je kunt plaatjes 'liken', van commentaar voorzien en de website bezoeken waar het plaatje vandaan geronseld is. Zo heb ik al een aardige collectie mooie outfits, doe-het-zelf (DIY) projecten waar ik toch nooit iets mee ga doen, make-up tutorials, haar tutorials, en een collectie met plaatjes  die een instant lach op mijn gezicht toveren. Bij verveling scroll ik door de collectie 'damesmode' (hoe suf het ook klinkt), 'haar en schoonheid' of vermaak ik me kostelijk met de 'populair' pagina waar de meest gelikte en gerepinnde afbeeldingen op verschijnen. Ik heb zelfs een app op mijn Iphone die ik nog even moet checken voordat ik ga slapen en die uitstekend de tijd verdrijft, wanneer ik wacht op tram, bus, metro of trein.

Ben je nieuwsgierig geworden naar mijn pinterest of wil je zelf ook graag wat orde in de plaatjesverzameling op je computer? Go check it out!

http://www.pinterest.com/
http://www.pinterest.com/MWFISHIE/


Geen opmerkingen:

Een reactie posten