donderdag 27 maart 2014

Healthy Loves


Net als dat er mensen zijn die elke dag een bruine boterham met kaas eten, of elke zondag patat- of pannekoeken dag hebben, heb ik in de afgelopen tijd een aantal producten verzameld die ik eigenlijk (bijna) elke dag eet of drink en waarvan ik denk dat ze gezond of gezonder zijn in ieder geval dan andere opties (ik ben ook geen expert).



Ontbijten doe ik al een hele tijd met meneer Quaker, en we kunnen het goed vinden samen. Een kommetje havermout bereid met halfvolle melk, bevat slechts 260 calorieën en levert je toch weer een paar uur energie en een vol gevoel op. De vrolijke vlokken bevatten daarnaast ook nog eens een hoop eiwitten en vitamines op en er zitten goede vetten in zoals enkelvoudig- en meervoudige onverzadigd vet. Havermout kun je ook nog eens heel goed mee variëren. Ik eet havermout zelf vaak met plakjes banaan, blauwe bessen en een snufje kaneel of met stukjes apppel en rozijnen. Voor meer havermout recepten en variaties klik je hier.

Ik ben gek op braden en bakken, vooral vlees, groentes, sausjes en eieren eindigen bij mij vaak ik de pan. Altijd maar bakken in roomboter is alleen niet het meeste gezonde alternatief (wel heel erg lekker uiteraard) en een ei bakken in olijfolie vind ik ronduit smerig. Vandaar dat ik voor het bakken van eten wat ik normaal in roomboter bakte, ben overgestapt op kokosolie. Kokosolie is een gezonder alternatief voor de meeste oliën om in te bakken, braden en frituren en bevat geen transvetzuren (transvet is nog slechter dan verzadigd vet meh). Kokosolie heeft bij lage temperatuur een vaste vorm en wordt vloeibaar bij warmte. Ik koop kokosolie bij de tuinen.
 

Ik ben gek op groene thee. Groene thee is ook nog eens erg goed voor je. Groene thee zit vol goede antioxidanten die ontstekingen tegengaan en het cholesterol verlagen. Er zitten nog heel veel meer voordelen aan  maar om het reclamepraatje even te vermijden groene thee is gewoon erg lekker. Als ik in de supermarkt weer een nieuwe variant tegenkom dan moet ie mee in mijn mandje, zo ook dus deze groene thee met kokossmaak, ik ben verkocht!

Lijnzaad wordt gerekend tot de 'superfoods' maar aangezien daar laatst veel ophef over ontstaan is noem ik het maar even geen superfood maar gewoon een gezond product. In de zaadjes zit olie en deze olie bevat omega 3 en 6, vitamine B1 en 2, calcium, magnesium, zink en ook nog kalium, best een fijn zaadje dus. Maargoed ik gooi het door mijn havermout, yoghurt en door salades maar aangezien het zaadje vrij 
smakeloos is, kun je het overal wel doorheen gooien. Bron: culy

Om nom nom! Ik ben gek op de repen van eat natural, want ze hebben heel veel verschillende soorten en de repen zijn vrij puur, als in: er wordt geen troep aan toegevoegd. Ik ben ook gek op noten en die zitten dan ook in alle varianten en er zit chocola in deze, oh boy! Als ik dan toch iets zoets wil eten dan doe ik het liever op deze manier. Je kunt de repen krijgen bij de Albert Heijn maar niet elke AH heeft alle varianten (er zijn er volgens mij 6 of 7). Deze variant is volgens mij ook vrij lastig verkrijgbaar bij de gewone supermarkt maar ik denk dat natuurwinkels of biologische walhalla's ze zeker wel hebben. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten