woensdag 19 maart 2014

Current beauty favorites


Voor mijn dagelijkse schmink wissel ik best vaak van product. Ik ben altijd op zoek naar dat ene product wat ik opnieuw wil blijven kopen maar ik experimenteer ook graag. Wel zijn er een aantal producten waar ik toch vaak naar terug grijp als ik het even niet meer weet, of producten waarvan ik denk, ja die koop ik nog een keer opnieuw. Dit zijn mijn huidige favorieten!



Lush skintint - feeling younger


Dit potje met daarin een ogenschijnlijk glitterig goedje, gebruik ik als highlighter. In het potje lijkt de creme bijna wit maar als je het uitveegt blijft er een subtiele parelmoerachtige glans achter met een rozige ondertoon. Ik breng feeling younger aan op plekken in mijn gezicht waar natuurlijk licht valt, onder mijn wenkbrauw, op mijn neusbrug en soms op mijn jukbeenderen of in mijn binnenste ooghoeken. Zoals de meeste producten van Lush, aan de prijzige kant, 14,95 voor 15 gram maar je doet er echt ontzettend lang mee.



The body shop - Vitamine E overnight serum-in-oil



Euhm wat? serum in olie? en dan ook nog voor s'nachts? Dat was mijn eerste reactie, maar na een avond van dit product gebruik gemaakt te hebben, was ik verkocht. Dit serum zorgt voor een zachte en gehydrateerde huid door middel van diverse oliën zoals tarwekiemolie en zonnebloemolie. Het product zit in een schattig roze flesje met pipet. De olie breng je aan op een schone en gereinigde huid. Mijn huid is heel erg gevoelig en soms aan de droge kant maar als ik deze olie (smeert niet vettig uit trouwens) s'avonds gebruik, wordt ik s'ochtends wakker met een zachte en glowy huid. 18 euro voor 28 ml.


The body shop - Aloe soothing gel 




Als je net als ik een gevoelige huid hebt, waarbij je snel last krijgt van roodheid en irritaties dan kan ik deze gel van harte aanbevelen. De gel in een doorzichtige tube smeert makkelijk uit en kalmeert er hydrateert de huid. De Aloë vera plant staat al heel lang bekend om zijn kalmerende werking en de body shop heeft dan ook een hele lijn met het goedje er in ontwikkelt. Verwacht geen wondermiddel die in een keer alle imperfecties van je huid gumt maar gewoon een fijn middeltje wat de rode vlekken in je gezicht iets minder maakt. Te gebruiken onder je dag- en/ of nachtcrème. 12 euro voor 30 ml


Bourjois - creme blush in 04 sweet cherry





Eigenlijk gebruik ik nooit blush maar dat komt vooral omdat mijn huid al rood genoeg is van zichzelf en omdat ik altijd bang ben om eruit te ziet als clown. Aangezien mijn huid de laatste tijd iets opgeknapt is vond ik het wel leuk om toch maar eens een blush te proberen. De Douglas mevrouw heeft me nog geprobeerd een blush van 60 euro van Clinique aan te smeren maar mijn oog viel op deze cream blush van Bourjois. Na heel lang twijfelend voor het schap gestaan te hebben (douglas mevrouw: "kind jij moet de lichtroze hebben met dat standaard blonde haar en blauwe ogen") ben ik heel recalcitrant voor de donkerste kleur uit het assortiment gegaan, 'sweet cherry'. De blush breng ik aan met mijn vingers en dep ik op mijn wangen voor een al zeg ik het zelf natuurlijk ogende blos. Volgens mij was hij rond de 10 euro voor 2,5 gram.



Voor de dames die net als ik geen flauw idee hebben hoe ze blush aan moeten brengen 

O.P.I. - Bogota Blackberry nagellak



Ik ben gek op nagellak maar ben de laatste tijd niet meer van de hele felle kleuren. Ik pak toch snel lak in rood-/roze tinten en in wat meer natuurlijke kleuren zoals beige of zand. Deze bordeaux rode kleur van O.P.I. is bij mij grote favoriet en ik vind het een prachtige diepe klassieke kleur. Net wat heftiger dan een simpel bordeaux rood door de subtiele shimmers maar toch classy.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten