vrijdag 28 maart 2014

Friday night movie time!


Ik ben gek op films en series en kijk dan ook bijna alles wat los en vast zit. Action, horror, drama, comedy, thriller, chickflicks, I love it! Hier een rijtje met films die ik de laatste tijd gezien heb (ze zijn niet allemaal recent, het zijn gewoon films die me bijgebleven zijn) en een korte 'recensie'.




12 years a slave (drama)

Prachtige film over Solomon Northup die leeft als vrij man in New York. Op een dag wordt hij ontvoerd en als slaaf verkocht waarna hij er alles aan doet om te overleven en zijn vrijheid terug te winnen. Niet voor niets heeft deze film drie oscars gewonnen. Het acteerwerk is fenomenaal, de beelden zijn prachtig en het verhaal is erg sterk. Ik had zo'n medelijden met Solomon en Patsey, een van de vrouwelijke slaven die misbruikt wordt door haar baas. Je kan je soms echt niet voorstellen dat dit vroeger echt gespeeld heeft en dat mensen zo bot en schofterig met elkaar om kunnen gaan. Als je hem nog niet gezien had, zeker kijken dus.

Place beyond the pines (drama)

Motorstuntrijder Luke gaat banken beroven om zijn zoon en zijn lover te ondersteunen. Nieuwbakken agent Avery doet er alles aan om Luke te pakken te krijgen. Dit is even heel kort door de bocht de synopsis anders ben ik bang dat ik ga spoileren. Oké een film met Ryan Gosling zeg ik niet snel nee tegen maar het verhaal van deze film is ook zeker niet verkeerd. De film vertelt zowel het verhaal van Luke als zijn zoon en het verhaal van agent Avery en zijn zoon wat in de film op een interessante manier met elkaar samenkomt. 

Bachelorette (comedy)

Ik heb echt hard gelachen om deze fijne comedy. In bachelorette gaat Becky trouwen. Ze vraagt haar drie 'beste vriendinnen' als bruidsmeisjes, niet wetende dat ze haar vroeger achter haar rug om belachelijk maakte op de middelbare school. Kirsten Dunst speelt de bitch, Isla Fischer de domme bimbo en Lizzy Caplan de partygirl die nooit iets van haar leven heeft gemaakt. Uiteraard gaat alles wat het trio doet mis de avond voor de bruiloft. Ook Rebel wilson die Becky speelt doet het leuk, ik vind haar sowieso een leuke actrice, ook in 'Bridesmaids' (een aanrader) en in 'Pitch perfect' is ze hilarisch. 

Prisoners (Thriller)

In deze spannende thriller worden twee jonge meisjes op thanksgiving ontvoerd. De ouders zijn wanhopig en vooral de vaders doen er alles aan om hun dochtertjes terug te krijgen. Detective Loki wordt op de zaak gezet en het laat hem maar niet los, hij moet en zal de meisjes vinden. Ondertussen neemt vader Keller Dover het heft in eigen handen. Een super spannende film die je echt meevoert en onder je huid gaat zitten. Het plot zit goed in elkaar en houdt je van begin tot eind in spanning, wie heeft het gedaan? en worden de meisjes nog terug gevonden? De film is soms wat luguber dus daar moet je wel tegen kunnen maar anders zeker de moeite waard. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten